שלב ראשון: למה לעבור לבית אבות?

למה לעבור לבית אבותככל שהאוכלוסייה מזדקנת, יותר אנשים מתמודדים עם אפשרות העברת בן משפחה מבוגר, או את עצמם, לבית אבות. החלטה זו עשויה להגיע בעקבות אשפוז פתאומי, או בהדרגה מתוך הבנת הצורך הנובע מקשיי תפקוד בחיי היומיום, להיכרות עם סוגים שונים של דיור.

קבלת ההחלטה לגבי המעבר לבית אבות עשוי להיות מלחיצה, אך הלחץ נובע לעיתים קרובות בשל תפיסות שגויות לגבי מרכזים אלו. על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה לאדם עצמו או לקרוב משפחה אהוב, חשוב ללמוד את כל הניתן על בתי אבות.

קבלת החלטת המעבר לבית אבות

בין אם האדם עצמו או בני משפחתו עומדים בפני קבלת החלטה לגבי מעבר לבית אבות עקב אירוע אחרון, או התמודדות עם מחלה מתקדמת מחמירה כגון אלצהיימר או פרקינסון, השיקולים לגבי המעבר אינם קלים. תחושות כגון אשמה, עצב, תסכול וכעס הם נורמאליים, ואליהם נלווים שיקולי אפשרויות הדיור, כספים והצרכים הרפואיים. התמודדות עם שיקולים אלו מסייעים לאדם ולבני משפחתו לקבל החלטה מושכלת.

השיקולים בהם יש להתחשב בעת בחינת בתי אבות הם:

הערכת בן גיל הזהב – אם בית אבות נשקל כצעד הבא לאחר אשפוז, ההחלטה כנראה כבר התקבלה. יחד עם זאת, אם אדם בוגר שוקל לעבור מהבית לבית אבות, הערכה רשמית יותר צריכה להתבצע על ידי צוות רפואי, אשר יכול לסייע בהבהרת הצרכים.

פתרון לצרכי בני גיל הזהב – הסיכון לנפילות עשוי להיות גדול מידי, או שהצרכים הרפואיים של אדם מבוגר אינם יכולים עוד להתקיים בבית. אם המבוגר זקוק לפיקוח סביב השעון, או שהוא נמצא בסכנת שיטוט, או סכנה של השארת תנור חם, למשל, בית אבות עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר עבורו.

שיקולי המטפל העיקרי – בני המשפחה המטפלים באדם מבוגר, נאלצים לתמרן לעיתים קרובות בין צרכי העבודה, האחריות המשפחתית שלהם ובריאותם. אין זה אפשרי לאדם אחד להיות ער וקשוב מסביב לשעון לצרכי אדם מבוגר בו הוא מטפל. לעיתים יכולים בני משפחה אחרים לסייע במילוי הפער, כמו גם תכניות יום ושירותי טיפול בבית, מהם נהנה אדם מבוגר באופן זמני. יחד עם זאת, יתכן כי המבוגר הגיע לנקודה שבה צרכיו הרפואיים גדולים מידי ושירותי הטיפול בבית אינם מסוגלים עוד לגשר על הפערים, או שהם יקרים מידי.

טיפול בבתי אבות

בית אבות הוא מקום המעניק טיפול לטווח הארוך, ברמה גבוהה, בבני גיל הזהב, תוך התיחסות למגוון נרחב של שירותים רפואים, אישיים וחברתיים, המתואמים על מנת לענות על צרכים פיסיים, חברתיים ורגשיים של אנשים שסובלים מבדידות, מחלות, או קשיי תפקוד ברמות שונות. בית אבות הוא הבחירה הטובה ביותר עבור אנשים הזקוקים לטיפול ופיקוח סביב השעון.

בתי אבות מציעים את הטיפול המקיף ביותר שאדם יכול לקבל. הם מציעים עזרה בטיפול משמורן, כגון רחצה, הלבשה ואכילה, כמו גם טיפול מיומן. במקרה הצורך, ובבתי אבות מסוימים, קיימות מחלקות סיעודיות, בהן ניתן לקבל טיפול סיעודי מיומן הניתן על ידי אחות מוסמכת, והכולל מעקב רפואי וטיפולים.

שירותי בתי אבות מציעים שירותים המשתנים ממרכז למרכז, ולעיתים קרובות הם כוללים לינה ותזונה, טיפול תרופתי, טיפול אישי, כולל הלבשה, רחצה, וסיוע כללי, כניסה ויציאה מהמיטה, טיפול חירום מסביב לשעון, פעילויות חברתיות ופנאי.

ההבדל בין בית אבות לדיור מוגן

בתי אבות שונים מבתי דיור מוגן בכך שהם מספקים רמה גבוהה של טיפול רפואי. רופא מורשה מפקח על הטיפול של כל מטופל, ואחות או בעל מקצוע רפואי אחר נמצא כמעט תמיד במקום. הטיפול המיומן כולל אף שירותים הניתנים על ידי אנשי מקצוע שעברו הכשרה מיוחדת, כגון פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק ומרפאי נשימה, הזמינים אף הם באופן קבוע.

כך יכול הדייר לקבל הליכים רפואיים וטיפוליים במקום, שאינם אפשרים בסוג דיור אחר. לעומת זאת, אם הצרכים של האדם המבוגר הם משמורת בלבד, ולא טיפול והשגחה מקיפים, דיור מוגן הוא חלופה טובה על פני בית אבות.

באנר בית אבות


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715433

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר