אפשרויות התעסוקה הטובות ביותר לאחר פרישה מהעבודה

אפשרויות תעסוקה לאחר פרישההעבודה כשכירים או כעצמאים מלווה אותנו לאורך מרבית חיינו הבוגרים. האפשרות של פרישה מוקדמת מעבודה, גם אם היא נתפשת כסוג של משאת נפש, איננה באמת מצב רצוי לכל.

תעסוקה קבועה חשובה לא רק מכיוון ששכרה בצידה אלא גם מכיוון שיש בה כדי למלא את הזמן הפנוי, להעניק תכלית ומטרה לחיים.

מכיוון שכך, אין זה מפתיע שקשישים רבים שעומדים לפרוש מהעבודה שואלים את עצמם – מה עכשיו? עבורם, ישיבה בטילה איננה באה בחשבון. אבל, במה ניתן לעסוק מעתה והלאה? להלן מוגש מדריך לקשיש הפורש, הסוקר אפשרויות תעסוקה שונות.

עובדים בשכר, עובדים בהתנדבות

לפני שחושבים על מקצועות או על תפקידים שיכולים להתאים לקשישים שפרשו לא מכבר ממקום העבודה, ראוי לחלק את אפשרויות התעסוקה לשתיים. אפשרות אחת, הינה תעסוק בשכר. אפשרות שנייה היא תעסוקה שלא על מנת לקבל שכר.

תעסוקה בשכר יכולה להיות תוצאה של החלטה ובחירה או תוצאה של חוסר ברירה. למרבה הצער, קשישים רבים מגלים שהכנסתם שלאחר הפרישה מעבודה איננה מספקת עבורם, גם לא לצורך רכישת אמצעי קיום, תרופות, ביגוד ומזון.

הסיפוק שבהתנדבות

חלקם בוחרים לעבוד בשכר מפני שהם שואפים לשפר את רמת החיים או מכיוון שהם סבורים שעבור כל מלאכה יש להעניק תגמול והוקרה, בכסף מלא.

לקשישים שחסכונותיהם, באמצעות הגמלה, הפנסיה או ביטוחי המנהלים מאפשרים להם אמצעי קיום מספקים, קיימת אפשרות להעניק לאחרים שלא מתוך רצון לקבל שכר. תעסוקה בהתנדבות יכולה לכלול עיסוקים מורכבים ומקצועיים או עיסוקים כללים ואחרים.

בזכות ידע וניסיון

אפשרות תעסוקה שיכולה להיות טובה מאוד עבור לא מעט קשישים כוללת תפקידים שבהם יש משמעות רבה לניסיון, למיומנות, לידע שנצבר לאורך השנים. אלו הם תפקידי ייעוץ, למשל, או כל תפקיד שבו לניסיון רב שנים יש הרבה משמעות.

יעוץ, הדרכה והובלת תהליכים ניתנים לביצוע במסגרת עבודה שכירה, במסגרת התנדבותית ובאופני תעסוקה אחרים, כגון הקמת חברה לייעוץ או הענקת שירותי יעוץ כפרילנסרים.

במה ניתן לייעץ או להדריך?

כל קשיש יכול לייעץ בתחום שבו הוא מנוסה ובעל ידע או כישורים. בעלי ידע באומנת יכולים להעביר שיעורי אומנות או מלאכת יד. אלה שעסקו במלאכות כגון נגרות, צורפות, סנדלרות, יכולים להעביר חוגים בתחום זה, סדנאות או שיעורים פרטיים.

עורכי דין יכולים להעניק יעוץ משפטי בשכר או בהתנדבות. בעלי הכשרה פיננסית יכולים להתנדב בארגונים וולונטריים שמקדמים כלכלת בית נכונה ואפשר גם להעניק יעוץ לעסקים. גם בעלי ידע בטכנולוגיות מתקדמות והיי טק יכולים להיקלט בתפקידים שונים.

אפילו אם קיים קושי למצוא עבודה, התמדה מובילה להצלחה – ניתן להעניק יעוץ לסטארטאפיסטים מתחילים ולצעירים ניסיון. לחילופין, ניתן לקדם חינוך טכנולוגי, לשמש כמורים, להתנדב וללמד קשישים את יסודות השימוש במחשב ועוד.

תעסוקה מזדמנת והשלמת הכנסה

לצד תפקידים מקצועיים, קשישים שפרשו מעבודה יכולים להשתלב גם בתפקידים פשוטים וזוטרים מתוך רצון להשלים הכנסה או להעניק לאחרים. קשישים בריאים יכולים לעסוק בתפקידי תחזוקה וניקיון. יש כאלה שמשתלבים בתפקידי ייצור, כמחלקי עיתונים או עלונים.

קשישים יכולים להשתלב גם בתפקידי שירות לקוחות, כקופאים, אנשי מכירות. יש לא מעט אפשרויות תעסוקה גם באופן מזדמן וגם באופן שיתאים להשלמת הכנסה. בתפקידים אדמיניסטרטיביים, מזכירותיים, כנציגים של עמותות המגייסות כספים למטרות חשובות, כפעילים חברתיים ועוד.

רוצים לדעת יותר על אופציות התעסוקה הפתוחות בפניכם? היכנסו למגזין 60 פלוס – מגזין תעסוקה לבני גיל השלישי הגדול בישראל

קראו עוד:

דיור מוגן בבית


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715433

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר