מהו דיור מוגן בבית?

מהו דיור מוגן בבית?על רקע העלייה בתוחלת החיים נוצר מצב ייחודי במדינות המערב, לרבות בישראל. יותר ויותר אנשים בוגרים, בגילאי הפנסיה ולמעלה מכך מבקשים לשמור על איכות החיים המוכרת בלי להתקשר עם מסגרת חדשה ובלתי מוכרת.

הרצון ליהנות ממעטפת שירות רחבה, עם סיוע שמותאם לצרכים הייחודיים אך ללא מעבר לבית אבות או לבית דיור מוגן קיבל מענה מיוחד חדש. מענה זה התפתח לכדי שירות חדש לאוכלוסיית בני הגיל השלישי ושמו "דיור מוגן בבית".

במאמר הנוכחי נראה למי בדיוק מתאים השירות של דיור מוגן בבית ואילו שירותים הוא כולל בחובו לרווחת הציבור.

למי זה מתאים?

לפני שנראה מה כולל בדיוק דיור מוגן בבית נספר שמדובר על שירות כולל, המיועד לאנשים בני הגיל השלישי שאינם רוצים לעזוב את סביבת המגורים המוכרת. מומחים מעריכים שהרוב המוחלט של הקשישים מעדיפים להתגורר בביתם, גם כאשר הם זקוקים לסיוע בסידורים שונים, בהכנת הארוחות, בתחזוקה שוטפת ובטיפולים רפואיים שונים.

יתרה מכך, מומחים רבים סבורים שעצם המגורים בבית תורמים רבות לאיכות החיים. השמירה על מסגרת זוגית, חברתית או משפחתית מוכרת, ללא שינויים מהותיים, מסייעת להתמודד עם שינויים גדולים שמביא עימו הגיל המבוגר. לכן, דיור מוגן דווקא בבית מיועד לכל מי ששוקל מעבר לבית אבות, אך מבין שהיום אפשר ליהנות מיתרונות של דיור מוגן, אפילו בבית.

סביבת מגורים מטופחת

בין השירותים המרכזיים שכולל בתוכו דיור מוגן בבית הינו תחזוקה שוטפת של סביבת המגורים. בגיל מבוגר, כאשר הגוף איננו עוד כשהיה, עדיף שתמיד יהיה זמין מי שיבצע מלאכות שונות באופן שוטף או מפעם לפעם. בין השירותים שמקובל לספק בתחום זה ניתן למצוא:

  • ניקיון – שטיפת רצפות, ניקוי אבק, שטיפת הכלים וכל היבט נוסף שקשור לניקוי הבית בתדירות מספקת.
  • כיבוס הבגדים – שמירה על הופעה נאה מתחילה בבגדים נקיים ומגוהצים. גם כאן, כפי שכל בית דיור מוגן ערוך לספק כביסה וגיהוץ באופן קבוע, דבר זה מתבצע גם בדיור מוגן בבית.
  • תיקונים ותחזוקה – כדי לשמור על סביבת מגורים נאותה יש לעשות יותר מאשר ניקוי ושטיפה. חשוב לבצע גם תיקוני תחזוקה בסדרי גודל שונים. בין היתר מדובר על פתיחת סתימות, החלפת נורה, תיקונים במערכת החשמל, ביקורי טכנאים שונים ועוד.
  • תזונה בריאה וראויה – עבור מי שאין בכוחו לבצע את מלאכות הבישול והכנת המזון, ניתן בהחלט להקל על החיים באמצעות הזמנת ארוחות מוכנות. האפשרות לקבל ארוחות בריאות, מזינות וטעימות עד הבית וגם בטעם ביתי מורידה מעל הכתפיים מעמסה לא קלה.

דואגים גם לבריאות

עם הגיל המבוגר עולה הצורך להקפיד במיוחד בשמירה על הבריאות ובנקיטת אמצעי בטיחות מיוחדים, לכל אחד בהתאם לגילו ולמצבו. היבט חשוב של דיור מוגן בבית נועד לספק מענה מקיף ולדאוג לבטיחות ולבריאות על ידי אמצעים כגון:

  • מוקד רפואי זמין באופן שוטף, שירות שמכונה גם מוקד טלרפואה.
  • שימוש במוצרי טכנולוגיה לסייע בקריאה לאנשי מקצוע – לחצני מצוקה, אמצעי בטיחות מגוונים, חיישנים.
  • ביקורי רופא ואנשי רפואה עד הבית וקבלת טיפולים מגוונים ללא צורך להיטלטל מחוץ לבית.

שירותי חברה ותרבות

רכישת סל שירותים של דיור מוגן בבית אין משמעו שנשארים לבד בבית. למעשה, המצב הפוך לחלוטין. סל השירותים כולל מערך של פעילויות חברתיות מגוונות, חוגים שונים, הרצאות, פעילויות של תרבות והרחבת דעת וכן פעילות גופנית.

יש לציין שלרשות האדם המבוגר ובני משפחתו עומד מוקד ובו אנשי שירות, ייעוץ ותמיכה, להזמנת שירותים שונים, להתייעצות, לסיוע בשאלות, במימוש זכויות מול רשויות המדינה ועוד.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715433

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר